Saturday, November 25, 2006

Presentation av ett nytt projekt - Flower

Som en projektserie här på bloggen tänkte jag ta upp ett uppdrag som jag för tillfället jobbar med. Uppdraget innebär att inreda ett nytt kontor med cirka 45 arbetsplatser åt ett företag i it-branschen. Företaget är mycket framgångsrikt och arbetar med innovativa tekniska lösningar. De behöver lokaler som känns inspirerande och kreativa men samtidigt är något avskalade för att ge en lugn och harmonisk miljö. Jag kommer inte att gå in på så mycket mer fakta angående företaget.












Däremot kommer jag att skriva om hela processen från början till slut. I normalfallet brukar jag först komma med ett förslag där jag presenterar min idé och lämnar ett förslag på möbler och dekorationer m m. I det här fallet har jag gjort en anpassning för bloggen vilket innebär att jag delar upp det i små portioner istället. På så sätt kan man se hur slutprodukten gradvis växer fram. Kanske kan det vara lite kul att se och du har som läsare alltid möjlighet att göra egna kommentarer.

Här visas bilder på hur lokalen ser ut från början.












Nytt parkettgolv håller på att läggas in i korridorer och öppna utrymmen. I princip fanns två alternativ, antingen behålla den grafitgrå plastmattan eller lägga in nytt ekparkettgolv. Ekparkett ligger redan i de tre konferensrum som finns och även i matsalen. Eftersom det blir en varmare ton i hela lokalen plus att plastmattan hade en tendens att se bubblig ut på stora ytor valdes parketten.

No comments:

Post a Comment